Veel bedrijven zoeken op dit moment IT-specialisten om hun activiteiten uit te voeren. Vaak vinden ze echter niet het gekwalificeerde personeel waar ze behoefte aan hebben. Uitbesteding van de werkzaamheden naar het buitenland, waar deze specialisten wel snel beschikbaar zijn, is dan een optie. Veel bedrijven kiezen hier op dit moment echter nog niet voor. De vraag is; waarom niet?

Verschillen in taal, cultuur, afstand, tijdzone en commitment vormen de belangrijkste obstakels om niet met specialisten in het buitenland te werken. Reden genoeg om deze aspecten eens te belichten. Wij zullen elke week één aspect bespreken. Deze week is de beurt aan; tijdzone.

 Tijdzone
Als bedrijf wil je graag snel kunnen communiceren met alle collega’s. Hiervoor is het belangrijk dat je allemaal op dezelfde tijden werkt. Daarom hebben bedrijven ook werktijden. Maar als je een deel van het werk uitbesteedt naar het buitenland heb je het risico dat er tijdverschil is waardoor het lastig communiceren is. Met Remote-IT heb je dit probleem niet. Het tijdsverschil is zo klein dat je dit niet zult merken in de samenwerking. Er is een uurtje tijdsverschil met Oekraïne. De IT-specialisten van Remote-IT werken van 08-17 Nederlandse tijd, hierdoor werken zij tegelijkertijd met Nederlandse bedrijven. Hierdoor hoef je niet lang te wachten op een reactie en kan je altijd bellen als er dringende zaken of deadlines zijn.

Conclusie; ook de tijdsafstand vormt geen belemmering om met Remote IT te starten. Ja, er is een tijdsverschil, maar deze is zo klein dat deze te verwaarlozen valt.

Meer weten?
Benieuwd naar jouw mogelijkheden voor Remote IT? Neem een kijkje op de Remote-IT pagina om alle voordelen te bekijken.

 < vorige | volgende >


Kaylee Latumahina
01-06-2018